Piwa

Polskie piwa docenione na świecie

Polskie piwa docenione na świecie
Warszawa, 22 sierpnia 2013 r. Polskie piwa docenione na świecie Polskie znaczy najlepsze? Na pewno w przypadku piwa! Po raz kolejny trud i pasja polskich

Warszawa, 22 sierpnia 2013 r.

Polskie piwa docenione na świecie

Polskie znaczy najlepsze? Na pewno w przypadku piwa! Po raz kolejny trud i pasja polskich piwowarów zostały docenione przez międzynarodowe gremium. Jury właśnie zakończonego konkursu, International Beer Challenge 2013 przyznało aż sześć medali piwom marki Książęce.

O tym, że krajowe piwa wyróżniają się wyjątkowym smakiem i aromatem nie trzeba przekonywać polskich konsumentów, którzy właśnie najchętniej wybierają rodzime smaki. Potwierdzeniem jakości polskich piw są również liczne nagrody zdobywane w międzynarodowych konkursach takich jak International Beer Challenge. W tegorocznej edycji tego prestiżowego konkursu sześć medali otrzymała marka Książęce.

Czerwony Lager został uhonorowany brązowym medal za design i opakowanie, Złote Pszeniczne brązem za smak oraz design i opakowanie. Z kolei Ciemne Łagodne może poszczycić się srebrem w designie oraz smaku. Doceniona została również nowość Książęcego czyli Jasne Ryżowe, które w kategorii smaku otrzymało brązowy medal.

International Beer Challenge jest jednym z najbardziej prestiżowych konkursów piwnych na świecie. Misją konkursu jest promowanie najlepszych piw na świecie, co z powodzeniem robi od siedemnastu lat. Piwa biorące udział w International Beer Challenge oceniane są przez sędziów, którzy na co dzień pracują w branży piwnej. Na ocenę piw składają się wygląd, aromat i smak, a o przyznaniu medalu ostatecznie decyduje jury.

Więcej informacji o konkursie: www.internationalbeerchallenge.com

***

Książęce. Poznaj Kolekcję Specjalności.

Książęce to pierwsza polska marka piw premium – najnowsza propozycja w portfelu Kompanii Piwowarskiej, czerpiąca zarówno z globalnych doświadczeń SABMiller w warzeniu piwa, jak i pasji i doświadczenia browarników z Tyskich Browarów Książęcych.

Książęce to marka dla wszystkich ciekawych świata, którzy cenią jego różnorodność, chcą w pełni celebrować bogactwo piwnych trunków, a jednocześnie poszukują idealnie wyważonych smaków. Książęce oferując nowe, niezwykłe gatunki, zabiera konsumentów w intrygującą podróż, w której mogą poznać niecodzienne smaki, barwy
i aromaty piwa. W portfelu marki znalazły się trzy wyjątkowe, ale jednocześnie łatwe do picia gatunki – Czerwony Lager, Ciemne Łagodne oraz Złote Pszeniczne. Marka dba także o rozwój kultury picia piwa w Polsce: w tym m.in.
o odpowiedni rytuał serwowania oraz wyrafinowaną sztukę łączenia różnych gatunków piw z konkretnymi potrawami, co pozwala cieszyć się pełnym bogactwem smaków i aromatów.

Kompania Piwowarska – Lider branży piwowarskiej w Polsce

Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa – m.in. Tyskie, Ĺťubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd’s, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach, Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także działalność społeczną oraz programy edukacyjne popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 r. wyniosła 13,5 mln hektolitrów piwa.

A to już wiesz?  Największe na Pomorzu święto regionalnych tradycji już w najbliższą sobotę 14 września

SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa

Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2012 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 31,4 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 5,6 mld USD. SABMiller plc jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.

Jeśli w załączniku znajdują się obrazki, nie zostaną wyświetlone. Pobierz oryginalny załącznik.
Page 1
16th August 2013
International Beer Challenge 2013
Press Release
For Immediate Release
Leading beer producers from across the globe are celebrating after dazzling a demanding
judging panel of industry legends and scooping medals in the worlds most prestigious beer
competition, the International Beer Challenge 2013.
This years challenge was the 17th annual event and saw a record number of entries and we
invited 40 judges to London to help us decide the medal winners.
Renowned writers such as Canadas Stephen Beaumont, Italys Lorenzo Dabove and Czech
beer specialist Evan Rail flew in to complement a judging team that featured some of Britains
best-known beer journalists, including Tim Hampson, Melissa Cole, Pete Brown, Adrian
Tierny-Jones, Des De Moor and Ben McFarland.
Other sectors of the industry were represented by independent retailers, brewers with
decades of experience and importers who travel the world trawling for great beers.
Jeff Evans, chairman of the judges and former editor of the Good Beer Guide, said: “Ive been
chairman of the judges for 11 years and this was by far the strongest judging panel weve
ever put together – indicative of the esteem in which the competition is held.”
Entries arrived from 33 countries, including such exotic nations as Zimbabwe, Vietnam,
Lesotho, Tanzania, Uganda and South Korea.
They rubbed shoulders with beers from established brewing nations such as Belgium,
Germany and the US, and ensured there was plenty of debate around the tables when our
judging team convened in June.
They were presented with flights of unlabelled beer and tasked with agreeing – after detailed
consideration and a full discussion – the prize each entry should receive.
Evans said: “For the IBC, unlike in other competitions, there is no requirement for a beer to
match given style profiles. How well a beer fits the description of, say, a stout or a pilsner, is
not taken into account.
“This means judges can concentrate less on technicalities and more on the simple pleasures
of a beer – and good beers are never penalised for somehow falling foul of any set style
guidelines. That said, beers are always judged like with like in categories, to help avoid big
flavour swings and strength disparities.
“In around 200 cases, no medal was awarded at all, which testifies to the fact that this is by
no means an easy contest from which to walk away with an accolade.”
“A medal of any colour from the International Beer Challenge is cause for celebration. Those
that claimed golds are, therefore, in the judges opinion, exceptional beers that really deserve
to be sought out.”
Thirty-eight beers were awarded golds, among them some consistent award-winners such as
Harveys Imperial Extra Double Stout from the UK, Samuel Adams Utopias from the US and
Baltika No8 Wheat from Russia.
Equally enjoying the gold rush were established British brewing names such as Harviestoun,
Butcombe and Greene King, with smaller breweries – the likes of Salopian, Oakham, Purple
Moose and Arbor Ales – also in the mix.
Gold medal winners came in many styles, from McCashins Stoke Bomber Smoky Ale from
New Zealand to Cave Creek Chili Beer from Mexico. Marks & Spencers range impressed,
winning four golds, while Australias Redoak brewery claimed five. There were gold
representations, too, for Belgium, Greece, Italy, Germany and Ireland.
Page 2
A further 89 silvers and 155 bronzes were awarded.
Nine trophies will be announced at a glittering London ceremony in September in the
following categories: Best Lager below 5%, Best Lager above 5%, Best Ale below 5%, Best
Ale above 5% Best Stout or Porter, Best Fruit beer, Best Speciality Beer, Best Wheat Beer
and Best NABLAB (no or low alcohol). The Supreme Champion will then be chosen from
these nine.
Design and Packaging
There were also awards for the best design and packaging, with 87 entries resulting in 5
golds, 20 silvers and 30 bronzes.
Chairman of this sections judges Paul Foulkes-Arellano, client services director at design
consultant Seymour Powell, said: “The overall standard was much higher than my last time as
a judge three years ago. Several brands had been given a complete overhaul so that the
brand presentation now befitted the beer inside. There were some standout bottles, but
mainly it was label design which had improved so dramatically.”
He singled out the Connoisseurs Choice range from Sharps Brewery and the Hooky range
from Hook Norton for special praise, arguing they had both learnt “real lessons about taste
appeal and range architecture from wine and other drinks categories”.
Foulkes-Arellano added: “There was lively debate about several brands. Some brands were
effortlessly stylish, others tried too hard to be trendy, but ended up looking garish and
immature. We noticed smaller brands could be just as creative as the big brands, even
without the big budgets.”
“Several flagship brands point the way and these are not big commercial brands. Great beers
find a bigger audience once they get the communication right, and the rise of craft beers in
the US is linked not just to superior taste, but to inventive and fun marketing, expressed
through bottles and labels.”
A supreme champion will also be revealed from this category in September.
List of winners:
A full list of winners can be found at www.internationalbeerchallenge.com
Notes to editors:
For further information please contact Sarah Stevens at Agile Media on 01293 590049 or
[email protected]
About the International Beer Challenge:
For 17 years the International Beer Challenge has rewarded and promoted excellent beers.
The whole rainbow of beer complexity enters the IBC, with entries received from no fewer
than 30 countries, including acknowledged brewing heartlands and representations from
advancing beer countries.
Judges include some of the shrewdest beer judges in the land – retailers, importers,
publicans, brewers, writers and flavour analysts. Add in some highly experienced judges from
continental Europe to make sure we have an even better spread of tasting experience.
Judges study each beer in turn, considering the appearance, the aroma, the taste and the
finish, before discussing their findings with other table members and reaching a consensus on
which medal to award. The level of knowledge and experience of the judges is striking and,
for a beer to achieve any kind of medal from such exacting critics is a real achievement.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy