Firma Royal Unibrew Polska wprowadziła na rynek dwa nowe warianty marek regionalnych – piwa Łomża Mocne Niepasteryzowane i Rybnicki Niepasteryzowane. Oba zostały przygotowane w oparciu o receptury cieszących się uznaniem w swoich macierzystych regionach piw: Łomża Mocne i Rybnicki Full.
Łomża Mocne Niepasteryzowane łączy świeży, naturalny smak piwa niepasteryzowanego z większą, 7% zawartością alkoholu – identyczną, jak w niezwykle popularnym w Polsce północno-wschodniej piwie Łomża Mocne. Dodatkowym atutem nowego produktu jest dobrze znana konsumentom Łomży butelka zwrotna 0,33l, idealnie pasująca do kategorii piw mocnych oraz elegancka etykieta.
Piwo Rybnicki Niepasteryzowane to produkt stworzony w oparciu o tradycje i receptury dawnego browaru w Rybniku. Powstało specjalnie z myślą o miłośnikach marki Rybnicki na terenach dawnego Rybnickiego Okręgu Węglowego – obszarze słynącym z silnej kultury piwnej. Receptura bazuje na cenionym przez Ślązaków piwie Rybnicki Full, które w tym roku zostało uhonorowane prestiżowym srebrnym medalem Monde Selection w Brukseli.
– Łomża Mocne Niepasteryzowane oraz Rybnicki Niepasteryzowane są odpowiedzią na wzrastające zainteresowanie konsumentów autentycznymi, niemasowymi produktami spożywczymi – mówi Radosław Kasyk, Dyrektor Marketingu firmy Royal Unibrew Polska. – Piwo niepasteryzowane w procesie produkcji nie jest poddawane działaniu wysokiej temperatury, dzięki czemu zachowuje świeży, naturalny smak i aromat – inny niż w przypadku piw pasteryzowanych. Opracowując nowe warianty produktowe obu marek chcieliśmy nawiązać do ich bogatych tradycji na macierzystych rynkach regionalnych, a jednocześnie przedstawić ciekawą propozycję coraz bardziej wymagającym konsumentom piwa, którzy stopniowo odwracają się od masowych, podobnych do siebie w smaku i wyglądzie produktów, poszukując marek „z korzeniami”, rodzimych, swojskich i autentycznych – dodaje dyrektor Kasyk.
Oba nowe produkty są już dostępne na rynku. Ich wprowadzenie wspierają silne regionalne kampanie na nośnikach reklamy zewnętrznej oraz akcje informacyjne w punktach sprzedaży detalicznej.
***
Royal Unibrew A/S jest drugą co do wielkości grupą w branży piwnej oraz największym eksporterem piwa w Skandynawii. Główna siedziba firmy mieści się w Faxe, w Danii. W skład Grupy Royal Unibrew wchodzi 11 browarów oraz jedna firma produkująca napoje. W Danii Grupa posiada 2 browary: Faxe, i Ceres, na Litwie jest właścicielem marki Kalnapilis, a na Łotwie – Lacplesa oraz rozlewni napojów Cido. W Polsce posiada 100% udziałów w browarach w Łomży i Jędrzejowie. Marki sprzedawane przez Royal Unibrew w Polsce to między innymi piwa: Łomża, Faxe, Strzelec, Rybnicki, Cooler i Korona Książęca.