Grill w oczach Polaków symbolem zmian na lepsze – to wniosek z badań
przeprowadzonych przez markę Ĺťubr.
Grillując Polacy spędzają czas wolny na świeżym powietrzu. To dla nas nie tylko
jedna z najpopularniejszych form aktywności wiosną i latem, ale również ważny
symbol zmian na lepsze. Badania „Polacy cenią swój czas wolny” przeprowadzone
przez markę Ĺťubr1 dowodzą, że Polacy doceniają to, jak wiele w ciągu minionego
dwudziestolecia zmieniło się Polsce. Także w ich sposobie spędzania wolnego czasu.
Grill jest symbolem zmian, jakie zaszły w Polsce po 1989 roku. Zdaniem Polaków, spędzanie
wolnego czasu właśnie przy grillu, tak dziś popularne, to jedna z najważniejszych zmian
gospodarczych i obyczajowych, jakie zaszły w pokomunistycznej Polsce w ciągu minionych
dwudziestu lat!
Grillowanie rozwinęło się w Anglii i USA (znane tam jako barbecue), zaś do Polski trafiło
prawdopodobnie z Niemiec. Choć grill jest postrzegany jako kontynuator tradycji spędzania
czasu przy ogniskach, ma jednak inny charakter. W przeciwieństwie do ognisk, jest rozrywką
bardziej uniwersalną – nawet rozpalany w przydomowym ogródku czy na działce, nie
wymaga dalekich wypadów za miasto. W porównaniu do ognisk, grill kojarzy się nam jako
rozrywka bardziej współczesna. Zapewne dlatego popularność grilla jest największa wśród
ludzi młodszych i w średnim wieku. Podczas ostatniej majówki grillowanie cieszyło się
największym powodzeniem wśród osób bezdzietnych oraz rodzin z dziećmi do lat 14.
Mimo dość krótkiej historii, grillowanie stało się już w Polsce silnie zakorzenioną tradycją.
1 Badania przeprowadzone przez Millward Brown SMG/KRC
Pozwala nam utrzymywać i zacieśniać więzi rodzinne i towarzyskie, miło spędzać czas na
świeżym powietrzu, bez konieczności uprzedniego planowania, długich przygotowań czy
ponoszenia wysokich kosztów.
Grill – w sam raz na długi weekend
Grillowanie to jedna z najczęściej wybieranych form spędzania czasu wolnego podczas
długiego weekendu. Według badania przeprowadzonego przez markę Ĺťubr, aż 56%
respondentów przyznało, że podczas tegorocznej majówki spędzało czas z rodziną i
znajomymi właśnie przy grillu.
Weekend majowy jest symbolicznym początkiem sezonu na grilla, który trwa przez całe lato.
Kolejny, czerwcowy długi weekend już za kilka dni – to następna doskonała okazja do tego,
aby z najbliższymi rozpalić grilla i cieszyć się wspólnymi chwilami na łonie natury, w zaciszu
własnego ogrodu lub na działce.
Na grilla? Tylko z piwem!
W zgodnej opinii Polaków piwo i grill są nierozłączne. Piwo to najpopularniejszy napój przy
grillu – aż dwóch na trzech Polaków przyznaje, że pije je podczas grillowania. Zimne piwo
doskonale gasi pragnienie i komponuje się z grillowaną karkówką czy kiełbaską. Najczęściej
wybieraną marką piwa na grilla ubiegłego lata był Ĺťubr2, idealny na grilla – jako nagroda po
ciężkim tygodniu pracy.
– Piwo z kilku względów idealnie nadaje się na grillowanie w wiosenne i letnie dni. Mamy tu
zarówno aspekt społeczny, czyli spotkanie z rodziną i przyjaciółmi, jak i czysto kulinarny – a
więc dopasowanie piwa do smaku grillowanych potraw. Słodowość piwa, chmielowy zapach i
goryczka to cechy, które pasują zarówno do mięs, jak i warzyw, czyli do tego, co najczęściej
grillujemy. Poza tym chmielowa goryczka znakomicie pobudza apetyt i oczyszcza nasze
kubki smakowe pozwalając dłużej i lepiej cieszyć się smakiem potraw. Jedno jest pewne –
2 Ĺšródło: dane ATP okazje konsumpcji napojów i alkoholi Millward Brown SMG/KRC
grill bez piwa obejść się nie może – mówi Maciej Chołdrych, sensoryk, jeden z najlepszych
znawców piwa w Polsce, autor portalu piwozawcy.pl.
Powyższe wnioski powstały na podstawie badań, prowadzonych przez markę Ĺťubr
w odniesieniu do spędzania czasu na świeżym powietrzu – w tym do towarzyskich
spotkań przy grillu. Kolejne wnioski z badań będą publikowane w nadchodzących
tygodniach. W razie jakichkolwiek pytań związanych z badaniem „Polacy cenią swój
czas wolny” lub z marką Ĺťubr, serdecznie zachęcamy Państwa do kontaktu.
Więcej na: www.zubr.pl
To druga marka piwna w Polsce pod względem wielkości sprzedaży. Od momentu włączenia do portfela Kompanii
Piwowarskiej Ĺťubr z lokalnej marki stał się wiceliderem rynku piwa w Polsce. Ĺťubr to piwo warzone z naturalnych
składników na skraju Puszczy Białowieskiej. To naturalne środowisko „króla puszczy” znajduje odzwierciedlenie
w wartościach produktowych piwa. Prawdziwie pełny smak zapewnia naturalne połączenie słodu karmelowego,
łagodnej goryczy i podwyższonej zawartości alkoholu. Ĺťubr jest pełen spokoju i harmonii, nieodłącznie kojarzy
się z naturą i spokojem lasu. Marka Ĺťubr dba także stale o środowisko naturalne i prowadzi wiele inicjatyw
proekologicznych, angażując w nie społeczności lokalne. Ĺťubr to jasne piwo dolnej fermentacji o zawartości
ekstraktu 12% oraz alkoholu na poziomie 6%.
Kompania Piwowarska – lider branży piwowarskiej w Polsce
Kompania Piwowarska jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce. Kilkusetletnie doświadczenia
w warzeniu piwa, nowoczesne technologie i rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji na światowym poziomie
gwarantują najwyższą jakość naszych produktów. Do portfela marek KP należą najpopularniejsze polskie piwa –
m.in. Tyskie, Ĺťubr, Lech, Dębowe Mocne, Redd’s, a także międzynarodowe marki premium: Pilsner Urquell, Grolsch
oraz Peroni Nastro Azzurro. Kompania Piwowarska (utworzona w 1999 roku) posiada trzy browary (w Tychach,
Poznaniu i Białymstoku) oraz oddziały handlowe na terenie całego kraju. Kompania Piwowarska prowadzi także
działalność społeczną nastawioną na walkę z wykluczeniem społecznym na tle ubóstwa oraz programy edukacyjne
popularyzujące odpowiedzialność i umiar w konsumowaniu alkoholu. Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP
w roku finansowym zakończonym 31 marca 2011 r. wyniosła 14,1 mln hektolitrów piwa.
SABMiller – jeden z największych na świecie producentów piwa
Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa – SABMiller plc. Grupa
produkuje lub dystrybuuje piwo na sześciu kontynentach, a jej ogólnoświatowy portfel obejmuje międzynarodowe
piwa premium, takie jak Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro czy Pilsner Urquell oraz czołowe marki
lokalne, takie jak Aquila, Castle, Miller Lite, Snow czy Tyskie. SABMiller jest jedną z największych na świecie (poza
USA) firm rozlewających produkty Coca-Coli. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2011 SABMiller osiągnął
przychody w wysokości 28,3 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 5 mld USD. SABMiller plc
jest notowany na giełdach papierów wartościowych w Londynie i Johannesburgu.