Piwa

2012 to jest wyjątkowy rok dla branży piwowarskiej

2012 to jest wyjątkowy rok dla branży piwowarskiej
Będzie rekord sprzedaży piwa W tym roku zdaniem producentów piwa Polacy wypiją najwięcej złotego trunku w historii. Sprzedaż piwa może przekroczyć aż 37 mln hektolitrów.

Będzie rekord sprzedaży piwa

W tym roku zdaniem producentów piwa Polacy wypiją najwięcej złotego trunku w historii. Sprzedaż piwa może przekroczyć aż 37 mln hektolitrów.

To jest wyjątkowy rok dla branży piwowarskiej. Dobre wyniki producenci piwa zawdzięczają przede wszystkim dużym skokom sprzedaży przed Euro 2012. W kwietniu 2012 roku wzrosła ona o 11,6 proc., w maju aż o 19 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Zwiększony apetyt Polaków na złoty trunek producenci zawdzięczają również pogodzie. W tym roku ciepło zaczęło się robić już w maju, dzięki temu piwny sezon rozpoczął się wcześnie.

W pierwszej połowie tego roku browary sprzedały ponad 19 mln hl piwa, o 7 proc. więcej niż przed rokiem. Jak podkreślają producenci piwa III kwartał będzie równie dobry. Wszystko wskazuje na to, że branża zakończy rok wynikiem 37 mln hektolitrów sprzedanego piwa.

– Branża w tym roku naprawdę ma się z czego cieszyć. Dla nas lipiec i wrzesień były najlepszymi miesiącami sprzedażowymi w historii. Sprzedaż wszystkich marek premium w stosunku do III kwartału 2011 roku skoczyła aż o 18 proc. Gwałtownie wzrósł również eksport – aż o 30 proc. – mówi Marek Skrętny, dyrektor marketingu Browaru Amber.

Sprzedaż Kompanii Piwowarskiej w II i III kwartale tego roku wyniosła 8,7 mln hektolitrów piwa, czyli o 10 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Jak podał Paweł Kwiatkowski, rzecznik prasowy Kompani Piwowarskiej marka Tyskie zanotowała aż 15 proc. wzrost w stosunku do roku ubiegłego.

W pierwszej połowie 2012 roku Grupie Ĺťywiec udało się zwiększyć sprzedaż piwa o 5,5 proc.
Ten dobry wynik Grupa Ĺťywiec uzyskała dzięki dwucyfrowym wzrostom sprzedaży piw premium Heineken i Desperados, ale także piwa Warka i Tatra.
Jak podkreślają producenci, nowości piwne jakie w tym roku zaproponowali konsumentom, miały spore znaczenie dla ogólnych wyników sprzedaży. Dla przykładu w Grupie Ĺťywiec była to Warka Radler, czyli mieszanka piwa z lemoniadą, a w Kompani Piwowarskiej – Shandy.
Browar Amber wiosnę przywitał premierą Pszeniczniaka, piwa pszenicznego tzw. górnej fermentacji. Niedawno piwo otrzymało tytuł: „Dobry Produkt – Wybór Ekspertów 2012” w kategorii Produkt Regionalny przyznawany przez Grupę PTWP S.A. (wydawca m. in. magazyny Rynek Spożywczy).
– Klienci oczekują nowych marek, chcą próbować nietypowych smaków. Kultura picia piwa w Polsce się zmienia. Polacy szukają czegoś więcej niż standardowe, jasne piwo. Ciekawostką jest to, że znacznie lepiej niż w latach ubiegłych w tym kwartale sprzedawały się nasze piwa ciemne Koźlak i Grand Imperial Porter – mówi Marek Skrętny.

A to już wiesz?  Ser Hochland Burger&Toast - najlepszy kompan dań i przekąsek na ciepło

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy