Kampania reklamowa „Łomża. Mały browar z dużym piwem” została nagrodzona złotą statuetką EFFIE – jednym z najbardziej prestiżowych wyróżnień w branży komunikacji marketingowej na świecie. Jury konkursu doceniło wysoką skuteczność kampanii, która przyczyniła się do rekordowego wyniku sprzedażowego marki Łomża.
Nagrodzona kampania zaowocowała ponad 31 proc. wzrostem sprzedaży piwa Łomża w 2010 r., a więc w okresie, kiedy cały rynek piwa w Polsce przeżywał stagnację.
– Dzięki kampanii „Mały browar z dużym piwem”, która była kontynuowana także w tym roku, Łomża jest obecnie nie tylko najlepiej rozpoznawalną marką piwa w swoim macierzystym regionie, czyli w Polsce północno-wschodniej, ale podbiła też rynek warszawski i staje się coraz bardziej popularna również w innych częściach Polski. Znajduje to oczywiście odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży, które po 9 miesiącach tego roku przewyższają te z analogicznego okresu roku 2010, który był jak dotąd rokiem rekordowym pod względem wielkości sprzedaży w całej historii marki Łomża – powiedział Maciej Ładwiński, Senior Brand Manager marki Łomża w Browarach Regionalnych Łomża, który odebrał statuetkę EFFIE w trakcie uroczystej gali w Teatrze Wielkim w Warszawie.
Nagrodzona kampania reklamowa to rezultat współpracy Browarów Regionalnych Łomża z agencjami reklamowych Brain i Testardo, domem mediowym Starlink oraz firmą doradczą Touch Ideas. Podkreślała atut Łomży, jakim jest fakt, że jest to piwo z małego browaru w małym mieście. Idealnie wpisał się on w niezwykle silny obecnie w Polsce trend rynkowy, dotyczący nie tylko samego piwa, ale również innych produktów spożywczych, przejawiający się wzmożonym zainteresowaniem wyrobami o regionalnym pochodzeniu, które zachowały swój pierwotny charakter, prawdziwość i autentyczność.
Nagroda EFFIE to nie jedyne wyróżnienie związane z piwem Łomża, jakie otrzymały w tym roku Browary Regionalne Łomża. Projekt opakowania piwa Łomża Niepasteryzowane, które cieszy się szczególną popularnością w aglomeracjach, otrzymał w lipcu w Berlinie jedną z najważniejszych na świecie nagród w dziedzinie designu – red dot communication award, zaś we wrześniu piwo Łomża Export spotkało się z uznaniem jury międzynarodowego konkursu International Beer Challenge w Londynie, które w stawce piw nadesłanych z całego świata przyznało mu brązowy medal.
O konkursie EFFIE
Nagrody EFFIE przyznawane są za najwybitniejsze osiągnięcia w dziedzinie komunikacji marketingowej. To konkurs, który nagradza udokumentowane efekty rynkowe kampanii reklamowych, a nie np. najlepsze pomysły kreatywne czy wartość artystyczną produkcji reklamowych. Na wyróżnienie mają szanse wyłącznie te kampanie, w których skutecznie połączono najważniejsze dziedziny marketingu: badania rynku, planowanie strategiczne, kreację oraz planowanie i zakup mediów. Ze względu na wysokie kryteria merytoryczne stawiane nadsyłanym pracom, EFFIE należy do najbardziej prestiżowych i pożądanych nagród w branży marketingu na całym świecie. Po raz pierwszy Konkurs Efektywności Komunikacji Marketingowej EFFIE Awards został zorganizowany w 1968 r. w Nowym Jorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Obecnie jest on organizowany w 38 krajach świata, od 12 lat także w Polsce.
Firma Browary Regionalne ŁOMĹťA Sp. z o.o. zarządza browarami w Łomży i Jędrzejowie. Najważniejszą i najdynamiczniej rozwijającą się marką spółki jest Łomża – produkowane w łomżyńskim browarze uznane piwo regionalne. W skład portfela firmy wchodzą także piwa marki Cooler, Faxe, Korona Książęca, Rybnicki oraz Strzelec. Większościowym udziałowcem spółki jest VAN PUR S.A.