LIFESTYLE Żywienie

Polacy żują gumy na potęgę. Jesteśmy w czołówce Europy

Polacy żują gumy na potęgę. Jesteśmy w czołówce Europy
Na podium znaleźliśmy się razem z Bułgarią, Wielką Brytanią i Szwajcarią. Jednak na przestrzeni lat zmieniają się nasze przyzwyczajenia w tej dziedzinie. Po gumę sięgamy już nie tylko w poszukiwaniu smaku, ale też żeby zadbać o higienę jamy

Data publikacji: 2018-05-21
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Polacy żują gumy na potęgę. Jesteśmy w czołówce Europy
Kategoria: LIFESTYLE, Żywienie

Na podium znaleźliśmy się razem z Bułgarią, Wielką Brytanią i Szwajcarią. Jednak na przestrzeni lat zmieniają się nasze przyzwyczajenia w tej dziedzinie. Po gumę sięgamy już nie tylko w poszukiwaniu smaku, ale też żeby zadbać o higienę jamy ustnej.

Polacy żują gumy na potęgę. Jesteśmy w czołówce Europy LIFESTYLE, Żywienie - Na podium znaleźliśmy się razem z Bułgarią, Wielką Brytanią i Szwajcarią. Jednak na przestrzeni lat zmieniają się nasze przyzwyczajenia w tej dziedzinie. Po gumę sięgamy już nie tylko w poszukiwaniu smaku, ale też żeby zadbać o higienę jamy ustnej.

Dobre wieści przynosi najnowszy raport pt. „Global Gum Market – Growth, Trends And Forecasts (2018 – 2023)” przygotowany przez Mordor Intelligence. Okazuje się, że Polacy pokochali gumy do żucia i sięgają po nie na co dzień, a nie tylko od święta. Robimy to z tak dużą częstotliwością, że znaleźliśmy się w ścisłej czołówce krajów europejskich,  w których produkt cieszy się równie dużą popularnością. Dorównują nam jedynie mieszkańcy Wielkiej Brytanii, Szwajcarii i nieco wyprzedzają konsumenci z Bułgarii.

Guma poszukiwana po obiedzie  

 – Coraz częściej Polacy traktują gumę do żucia jako coś, co należy mieć zawsze przy sobie – mówi Stephane Tikhomiroff, dyrektor zarządzający Perfetti van Melle Polska. – Wiele osób nie wyobraża sobie, żeby zapomnieć o gumie po obiedzie czy lunchu zjedzonym na mieście. Doskonale widać to w sprzedażowych wynikach. Godziny popołudniowe to moment, kiedy widzimy duże ożywienie konsumentów w tym zakresie. Klienci są obecnie bardziej świadomi i sięgają po gumy, które nie dość, że zapewniają świetny smak,  to jednocześnie pomagają zadbać im o zdrowie, np. wspierają higienę jamy ustnej i odświeżą oddech, ale też nie zawierają cukru lub mają dodatkowe właściwości, np. płynne nadzienie intensyfikujące uczucie uderzenia mięty. Nadal najczęściej wybieramy opakowania w formie rolki i kieszonkowych „sticków”, które możemy mieć stale pod ręką. Jednak powoli przekonujemy się też do większych butelek czy torebek, dzięki czemu nie musimy co chwilę pamiętać o uzupełnianiu zapasów.

A to już wiesz?  Suszone pomidory z czarnymi oliwkami i kaparami w oleju z ziołami OLE! wykwintny

Żucie pomaga zrobić dobre wrażenie

Wnioski te potwierdzają również inne badania. Raport „Oral Care in Poland” opracowany przez Euromonitor International przekonuje, że Polacy traktują gumy jako element pomagający w doskonałym utrzymaniu higieny jamy ustnej, niemal równie istotny jak szczoteczka do zębów czy nici dentystyczne.

Ale cenimy je jeszcze za jeden aspekt. Zaczynamy postrzegać gumy jako produkt pomagający w budowaniu naszej autoprezentacji, lecz już w zupełnie inny sposób niż jeszcze kilkanaście lat temu. W czasach komuny kolorowa guma przywieziona w podarunku przez krewnych czy sąsiadów, podnosiła prestiż posiadacza. Była symbolem Zachodu, zakazanych smaków i przedmiotem pożądania. Jedna rolka musiała starczyć na wiele dni, a na kolejną nierzadko można było liczyć dopiero po wielu miesiącach. Obecnie gumy znajdziemy w każdym supermarkecie czy nawet najmniejszym osiedlowym sklepiku lub kiosku. Teraz kiedy myślimy o gumie jako o produkcie, który pomaga w kształtowaniu naszego wizerunku, zdecydowanie mamy na myśli zupełnie inne wartości. Dzięki regularnemu sięganiu po drażetki, zyskujemy poczucie, że jesteśmy nowoczesnymi, świadomymi osobami, które zdają sobie sprawę, że piękny i zadbany uśmiech jest istotnym czynnikiem w robieniu pierwszego dobrego wrażenia.

Jak widać, wyniki raportów i zmieniające się upodobania Polaków powinny spotkać się z pozytywną reakcją nie tylko producentów gum, ale też stomatologów czy specjalistów od wizerunku. – Polscy konsumenci chcą czuć pewność siebie, dlatego sięgają po innowacyjne produkty, które mogą im w tym pomóc, takie jak nowy Mentos Pure Fresh z płynnym nadzieniem. Wierzę, że te oraz inne nowości rynkowe sprawią, że Polacy staną się niekwestionowanymi liderami europejskiego rynku gum – podsumowuje Stephane Tikhomiroff.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Polacy żują gumy na potęgę. Jesteśmy w czołówce Europy LIFESTYLE, Żywienie - Na podium znaleźliśmy się razem z Bułgarią, Wielką Brytanią i Szwajcarią. Jednak na przestrzeni lat zmieniają się nasze przyzwyczajenia w tej dziedzinie. Po gumę sięgamy już nie tylko w poszukiwaniu smaku, ale też żeby zadbać o higienę jamy ustnej.
Hashtagi: #LIFESTYLE #Żywienie

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy