Informacja prasowa
Warszawa, 04 czerwca 2019 r.
Według badań Bakalland aż 85 proc. Polaków zwraca uwagę na jakość produktów spożywczych. To najważniejszy czynnik wpływający na decyzje zakupowe konsumentów w naszym kraju. W dalszej kolejności zwracamy uwagę na smak produktu, jego cenę oraz wcześniejsze doświadczenia związane z produktem.
Odzwierciedlenie nastrojów konsumenckich widać wyraźnie w kategorii przekąsek. Polacy coraz chętniej sięgają po bakalie, w tym orzechy, nasiona oraz mieszanki bakaliowe. Choć pełnią one funkcję przekąskową, konsumenci zdają sobie sprawę z tego, że wraz z bakaliami dostarczają sobie witamin i minerałów. To rezultat panującego w społeczeństwie trendu dbania o zdrowie.
Świadomość konsumencka rośnie
Niemal 9 na 10 Polaków zwraca uwagę na jakość wybieranych produktów spożywczych. Dla niewielu mniej, bo 67 proc. równie ważne jest pochodzenie żywności. Wybory żywieniowe Polaków coraz rzadziej są efektem przypadku. Konsumenci sprawdzają sposób oraz miejsce uprawy czy hodowli, uważne czytają to, co znajduje się na opakowaniach w poszukiwaniu cennych informacji, m.in. uzyskanych certyfikatów, składu produktu. Dużą rolę odgrywają również tabele wartości odżywczych, wskazujące na zawartość m.in. indeks oraz ładunek glikemiczny, białko, węglowodany czy błonnik. W rozszerzonych wersjach skupiają się również na zawartości poszczególnych witamin i minerałów.
Unikamy chemii w żywności
Wśród najczęściej unikanych składników żywności Polacy wymieniają konserwanty (43 proc.), benzoesan sodu i syntetyczne składniki (po 40 proc.), słodziki np. aspartam (32 proc.) czy sorbinian potasu (28 proc.). W dalszym zestawieniu znalazły się również: oleje utwardzone, syrop glukozowo-fruktozowy, a także biały cukier, sól czy gluten. Polacy stawiają na produkty naturalne, jak najmniej przetworzone oraz zdrowe z natury, a co za tym idzie na czysty skład i zdrową etykietę.
Jakość poparta doświadczeniem
Przekonanie o wysokiej jakości produktu znajduje źródło w dotychczasowych doświadczeniach z marką. W przypadku rozszerzania oferty i wprowadzania nowości na rynek przez marki, konsumenci zwracają uwagę na jakość innych produktów, dostępnych już na rynku, z logo producenta. Pojedyncze produkty mogą rzutować zatem na odbiór całej marki, a potknięcia producenci przypłacić mogą spadkiem zaufania konsumentów w dalszej perspektywie czasu.
– Zdajemy sobie sprawÄ™ z tego, że Polacy coraz wiÄ™kszÄ… uwagÄ™ przykÅ‚adajÄ… do tego, co wchodzi w skÅ‚ad ich codziennej diety. Sprawdzamy tabele odżywcze w poszukiwaniu wysokojakoÅ›ciowych skÅ‚adników, które wzbogacÄ… jadÅ‚ospis. Jako Bakalland, dajemy konsumentom szeroki wachlarz produktów, po które mogÄ… siÄ™gać o dowolnej porze dnia i w zależnoÅ›ci od okolicznoÅ›ci. JednoczeÅ›nie majÄ…c na uwadze fakt, że jesteÅ›my liderem na rynku bakalii i batonów zbożowych, dbamy o to, aby nasze propozycje przekÄ…skowe skÅ‚adaÅ‚y siÄ™ z najwyższej jakoÅ›ci, wyselekcjonowanych bakalii, ponieważ takie kryjÄ… w sobie najwiÄ™cej wartoÅ›ci – mówi Agnieszka Pragacz, Brand Manager Bakalland.
Słodkie oblicze przekąsek
Obecnie w oczach konsumentów rola posiÅ‚ków, w tym przekÄ…sek, nie ogranicza siÄ™ już tylko do uzupeÅ‚nienia energii i skÅ‚adników odżywczych. Ważne jest, aby produkt, byÅ‚ nie tylko apetyczny i satysfakcjonujÄ…cy, ale także wartoÅ›ciowy i zdrowy. Marka Delecta, bÄ™dÄ…ca częściÄ… Grupy Bakalland, konsekwentnie „odczarowuje” wizerunek sÅ‚odkiej przekÄ…ski, która kojarzy siÄ™ z odstÄ™pstwem od diety. Nowe produkty z linii „Z serca natury”, zwÅ‚aszcza z serii FIT, to połączenie idei „czegoÅ› sÅ‚odkiego”, po co konsumenci chÄ™tnie siÄ™gajÄ… w chwili spadku energii lub nastroju, z czystym skÅ‚adem peÅ‚nym wartoÅ›ciowych skÅ‚adników. Linia zostaÅ‚a stworzona w myÅ›l zasady „JesteÅ› tym, co jesz”. Odpowiada ona na coraz wiÄ™ksze zainteresowanie konsumentów zdrowÄ… żywnoÅ›ciÄ… i wpisuje siÄ™ w trend health&smart. Produkty wchodzÄ…ce w skÅ‚ad tej linii zawierajÄ… szlachetne i naturalne skÅ‚adniki, pozbawione sÄ… konserwantów, sztucznych barwników, a zawartość cukru zostaÅ‚a w nich zmniejszona nawet o 30%. Marka caÅ‚y czas pracuje nad poszerzeniem portfolio produktów oznaczonych logiem „Z serca natury”, zarówno poszerzajÄ…c swojÄ… ofertÄ™, jak i dopracowujÄ…c dotychczasowe receptury.
Smacznie i zdrowo
Jak dowodzÄ… badania przeprowadzone przez Bakalland, Polacy poszukujÄ… wygodnych, smacznych, ale i zdrowych alternatyw ulubionej żywnoÅ›ci. Współczesny konsument potrzebuje czegoÅ› wiÄ™cej, niż nawiÄ…zujÄ…cej do zdrowia nazwy lub hasÅ‚a – dociekliwie czyta etykiety i podejmuje Å›wiadome decyzje. Liniami „Z serca natury” oraz „Chwyć&Jedz” Delecta i Bakalland doskonale wpisujÄ… siÄ™ wiÄ™c w autentyczny, prozdrowotny trend, który zdominowaÅ‚ serca i umysÅ‚y Polaków.
Więcej informacji na www.bakalland.pl.
_______________________________________________________________________________