Para buch, czyli zdrowy obiad wprost w bambusowego koszyczka

Informacja prasowa
Warszawa, 17 czerwca 2019 r.

Para buch, czyli zdrowy obiad wprost w bambusowego koszyczka

Gotowanie na parze to trend nieust?puj?cy z naszych jad??ospis??w. Cenimy jego funkcjonalno??? ?? dzi?ki przygotowywaniu potraw w ten spos??b, produkty takie jak warzywa czy mi?so trac? zdecydowanie mniej warto??ci od??ywczych w por??wnaniu do tych gotowanych w wodzie czy sma??onych na rozgrzanym oleju. Posypuj?c dania na parze orzechami lub pestkami wzbogacamy je o dodatkowe witaminy i minera??y. To tak??e spos??b na kuchni? w stylu fit, dlatego zach?camy do wypr??bowania jednego z naszych przepis??w. Sprawd??, kt??ry najbardziej przypadnie Ci do gustu i chwy? po bambusowy koszyczek!

Zielona, Chrupi?ca Sa??atka z ??ososiem na parze
Sk??adniki:
?? filet z ??ososia
?? awokado
?? roszponka
?? 100 g Jag??d Goji Bakalland
?? 100 g Pestek dyni Bakalland
?? 100 g Chrupi?cej Sa??atki Bakalland
?? oliwa z oliwek
?? sok z po????wki cytryny
?? s??l, pieprz
W garnku o ??rednicy koszyczka zagotowujemy wod?. Na nim ustawiamy bambusowy koszyczek wy??o??ony papierem do pieczenia z wyci?tymi dziurkami. Filet z ??ososia myjemy pod bie???c? wod?. Opr??szamy ryb? sol? i pieprzem, skrapiamy sokiem z cytryny i uk??adamy w koszyczku, a nast?pnie przykrywamy bambusow? pokrywk?. Parujemy na wolnym ogniu ok. 25-30 minut. Na talerz wyk??adamy umyt? roszponk?, pokrojone awokado i kawa??ki ??ososia. Ca??o??? posypujemy jagodami goji i pestkami dyni oraz Chrupi?c? Sa??atk?.

Dietetyczny gulasz warzywny z orzechami nerkowca
Sk??adniki:
?? 1 czerwona papryka
?? 1 bak??a??an
?? 1 cukinia
?? 2 z?bki czosnku
?? 75 g Orzech??w nerkowca Bakalland
?? 100 g ??urawiny Ca??e owoce Bakalland
?? 1 du??a cebula
?? ??wie??y szczypiorek
?? czarne oliwki
?? s??l, pieprz

Sk??adniki na sos:
?? 2 ??y??ki oliwy z oliwek
?? kilka kropel soku z cytryny
?? s??l, pieprz
?? 2 ??y??ki sosu sojowego
?? 1 ??y??eczka s??odkiej papryki w proszku
?? 1 ??y??eczka w?dzonej papryki w proszku

Wszystkie warzywa dok??adnie myjemy. Bak??a??ana kroimy w kostk?, umieszczamy w misce, zasypujemy szczypt? soli, mieszamy i odstawiamy na godzin?. Po tym czasie przy pomocy r?cznika papierowego ods?czamy wytr?con? wod?, dzi?ki czemu pozb?dziemy si? charakterystycznej dla tego warzywa goryczki. Cukini?, papryk? i cebul? kroimy w kostk?, a czosnek ?? w cienkie plasterki. W garnku o ??rednicy koszyczka zagotowujemy wod?. Na nim ustawiamy bambusowy koszyczek wy??o??ony papierem do pieczenia z wyci?tymi dziurkami. W koszyczku uk??adamy r??wnomiern? warstw? warzyw, posypujemy je sol? i pieprzem, a nast?pnie przykrywamy bambusow? pokrywk?. Warzywa parujemy na wolnym ogniu ok. 15-20 minut do po???danej mi?kko??ci. W miseczce ???czymy ze sob? sk??adniki na sos. Uparowane warzywa przek??adamy do miski, dodajemy czarne oliwki, ??urawin? i orzechy nerkowca, po czym ca??o??? mieszamy dok??adnie z sosem. Posypujemy posiekanym ??wie??ym szczypiorkiem.

Authors
Top